Навчання для педагогів Івано-Франківська. Допомагаємо творити безпечне середовище в закладах освіти
«Нам важливо пояснити дитині, що загалом світ безпечний. Але існують люди з недобрими намірами, тому дитині варто розуміти, як себе захищати і у разі небезпеки звертатися до довірливих дорослих — людей, які не кривдять, підтримують, які можуть допомогти. Діти повинні знати, як отримати допомогу від дорослих, адже обов'язок дорослих — захищати дітей», — Валентина Гавришко, керівниця проєктів і програм Центру гідності дитини УКУ зазначила під час онлайн-тренінгу для педагогів. Валентина Гавришко розповіла чому важливо впроваджувати практики сейфгардингу, щоб унеможливити шкоду, яку можуть заподіяти дітям, в чому різниця між превенцією та інтервенцією, чому важливо створювати політики безпеки для кожної установи, мати відповідальних осіб за безпеку в навчальному закладі.
Центр гідності дитини УКУ в рамках проєкту «Safeguarding. Безпека дитини в освітньому середовищі» організував серію вебінарів для освітян Івано-Франківська в яких експерти говорили про сейфгардинг, превенцію насильства над дітьми, про створення безпечного середовища в закладах освіти, як правильно реагувати на зголошення про випадки насильства, до яких служб звертатися і як дієво допомогти.
«Сейфгардинг — це коли ми попереджаємо насилля, коли ми знаємо ризики, що пов'язані із насиллям щодо дітей і можемо цьому запобігти. Чому безпека важлива для дітей і чому важлива превенція? Бо все, що відбувається в дитинстві, є критично важливим для нашого подальшого життя, дитячий досвід впливає на нас дорослих», — ділилася із педагогами Христина Шабат, керівниця Центру гідності дитини УКУ.
Проєкт «Safeguarding. Безпека дитини в освітньому середовищі» покликаний створити безпечне середовище для дітей у закладах освіти і впроваджувати заходи із попередження насильства, механізми розпізнавання та ефективного реагування.
Юліана Маслак, дитяча психіатриня, психотерапевтка в методі когнітивно-поведінкової терапії розповідала про різновиди насильства щодо дітей, про чинники, що підвищують ризик насильства: на які ознаки поведінки ми мусимо реагувати, як розпізнати потенційного кривдника, що вказує на те, що дитина зазнала скривдження. Також експертка поділилася інформацією про види конфліктів, як їх вирішувати, чим конфлікт відрізняється від булінгу і як вони впливають на дитину, про асертивний спосіб розмови та використання «я-повідомлень». Педагоги отримали інструкцію як зупиняти конфлікти та коректно втручатися в конфліктну ситуацію між дітьми.
«Ми ніколи не знаємо до кого може дитина прийти з історією скривдження. Але кожен дорослий, що працює з дітьми, має бути готовий, що йому можуть зголосити випадок насильства. У такому випадку найважливіше слухати, дати дитині можливість виговоритися при цьому залишатися спокійним дорослим. Слід сказати дитині “я тобі вірю”, подякувати за виявлену довіру й сміливість, наголосити, що вона ні в чому не винна, що вина на кривдникові», — зауважила Іванка Рудакевич, керівниця проєктів і програм Центру гідності дитини УКУ. Іванка Рудакевич поділилася алгоритмом реагування на випадки насильства над дітьми (домашнє насильство, жорстоке поводження з дитиною, булінг, сексуальне скривдження) у навчальному закладі.
Центр гідності дитини УКУ проводить навчання для освітян з різних областей України. Поширюємо корисні практики із сейфгардингу та створення безпечного середовища в закладах освіти. Творимо культуру безпеки в якій гідність дитини є безумовною цінністю.