Навчання із попередження насильства та вирішення конфліктів для педагогів Хмельниччини
Працівники закладів освіти переглянули онлайн-курс «Safeguarding. Безпека дитини в освітньому середовищі» від Центру гідності дитини УКУ. Освітяни дізналися про компоненти формування безпечного середовища для дітей, хто такі безпечні дорослі, про важливість призначення відповідальних за безпеку дітей в школі, про чинники небезпеки, як розпізнати кривдника і захистити дитину.
Юліана Маслак, дитяча психіатриня, психотерапевтка у методі когнітивно-поведінкової терапії під час вебінарів «Соціальна комунікація: як реагувати та вирішувати конфлікти» розповідала про види конфліктів між дітьми та дорослими, як їх вирішувати, чим конфлікт відрізняється від булінгу і як вони впливають на дитину, про асертивний спосіб розмови та використання «я-повідомлень». Педагоги отримали покрокову інструкцію як зупиняти конфлікти та коректно втручатися в конфліктну ситуацію між дітьми.
«Діти не можуть контролювати емоції і бачити довготривалу перспективу. Коли дитина переповнена емоціями, вона не сприймає раціональну інформацію. Їй спочатку слід заспокоїтися і тільки після цього обговорювати ситуацію та домовлятися», — поділилася дитяча психіатриня Юліана Маслак із педагогічними працівниками Хмельницької області.
Також освітяни отримали онлайн-консультацію від педагогині, методистки Анастасії Лужецької, співавторки навчальних програм у Пташеня. Дитячий простір та авторки «Інструктажів для безпеки дітей». Експертка розповіла як проводити заняття з попередження насильства, булінгу та кібербулінгу, що містяться у посібнику з дітьми різного віку, пояснила особливості практичних вправ, різні варіанти занять у більших чи менших групах.
«Для того щоб дорослі могли говорити із дітьми на складні теми, як підібрати слова, щоб пояснити що таке насильство, як навчити основам безпеки», — з цією метою для дорослих створювався посібник «Інструктажі для безпеки дітей».
А вже з 12 лютого педагоги зможуть провести заняття із учнями своїх закладів у Хмельницькій області.
Нагадаємо, «Інструктажі для безпеки дітей у школі» містять комплекс занять із дітьми різних вікових груп: 4-6, 7-10, 11-14 та 15-18 років із додатками: зображеннями, розмальовками, іграми та qr-кодами на відеоматеріали. У них пояснені базові безпекові правила, які діти мають знати на попередження насильства: правило купальника (частини тіла, які знаходяться під купальником, є приватними), правило довірливих дорослих (що не чинять кривди і до яких дитина може звернутися за допомогою), уникнення секретів (у дорослих і дітей не може бути таємниць, що стосуються інтимних частин тіла), які дотики є безпечними, а які ні, як відстоювати особисті кордони, казати «ні» на те, що дитині не подобається, куди і до кого звертатися, якщо порушуються особисті межі, що таке булінг та кібербулінг, як цим видам насильства протидіяти.